اهمیت استفاده از صنایع دستی ایرانی

اهمیت استفاده از صنایع دستی ایرانی

صنایع دستی ایرانی علاوه بر آنکه حاصل دستان هنرمندان هموطنمان است ، نشان دهنده ی فرهنگ مردم ایران هم به شمار می رود . به عبارت ساده صنایع دستی بخشی از فرهنگ و هنر ایران عزیز ماست.

چرا هنرهای سنتی مهم هستند؟

بر اساس آخرین تعریفی که از هنرهای سنتی ، توسط فرهنگستان هنر به عمل آمده است (هنرهای سنتی ) ، هنرها و صنایع بدیعی است که جوهر آن برگرفته از مبدأ حیات بوده و دارای صورتی متناسب با آن گوهر است. و تأسیس آن به نحوی به اولیاء دین و یا تجلیات باطنی هنرمندان مربوط می شود.

و طی قرون متمادی از طریق هنر مندان و هنروران با حفظ آداب معنوی ، سینه به سینه به عنوان میراثی گرانقدر به ما رسیده است هنرهایی که افزون بر اصول ثابت ، دارای فروغ متغیری است که سبب تطبیق آن با شرایط هر دوره شده است.

صنایع دستی حاصل تلاش مستقیم یک هنرمند است که از ذهن خلاقش به دستان پرتوانش منتقل می شود. ذهنی که سرشار از تجربیات فرهنگی و انسانی  است که در یک جغرافیای مشخص زندگی می کند.

از این رو می توانیم صنایع دستی ایران را محصولی بدانیم که بازتاب دهنده ی فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور عزیزمان است. و توجه به آن توجه به فرهنگ و هنر ایران به شمار می رود.

اهمیت خرید صنایع دستی ایرانی

بدون تعارف باید بگوییم رشد صنایع دستی در کشور ما به طور کامل به خرید و استفاده ی از آنها توسط ایرانیان دارد. ورود صنایع ساخت ایران به خصوص آثار هنرمندان کشورمان یکی از مهمترین راههای حمایت از فرهنگ وهنر کشورمان است.

در این روزگار سخت که ایران درگیر مشکلات اقتصادی فراوانی است، یکی از مهمرتین راههای کمک به یکدیگر استفاده از کالای ایرانی است. اگر یک ایرانی در تزیینات خانه و محل کار خود از صنایع دستی بومی خویش استفاده کند بدون شک به هموطن دیگرش کمک کرده است.

این کمک نه تنها به یک هنرمند و خانواده ی اوست بلکه کمک به اقتصاد کشورمان است.

فروشگاه هنرلند

این فروشگاه تلاش می کند تا با معرفی صنایع دستی ساخت هنرمندان عزیز ایران، نقطه ی اتصال هنرمندان کشورمان با هموطنان هنردوست خود باشد.

و بهترین محصولات را با بهترین قیمتها در اختیاز مشتریان قرار دهد

به کمک نیاز داری؟ با ما در تماس باشید!
شروع گفتگو
سلام! برای چت در WhatsApp روی یکی از اعضای زیر کلیک کنید